04 juli 2011

Uitgebreide manicure

Hee lieve meiden,
Vandaag ga ik beschrijven en laten zien hoe mijn uitgebreide manicure er uit ziet. En bereid je maar alvast voor want het word een lang artikel met veel foto's!
Maar voordat we beginnen halen we onze nagellak eraf met nagellak remover!
Het is misschien wel handig als ik eerst even vertel wat je allemaal nodig hebt:
- Een bakje met warm water waar je handen makkelijk inpassen
- Een handoek
- Een bruisbal of een stukje van een bruisbal
- Een milde scrub (bijv. een face scrub)
- Een hydraterende handcrème
- Een bokkenpootje en een tool om het vuil onder je nagels weg te halen
- Een nagelvijl en een polijstvijl of polijstblok
- Verzorgende nagelproducten: cleanser, olie of een gel
- Nagelverhardener
- Eventueel een basecoat, een lak en een topcoat

Zo dat is een hele waslijst dus laten we snel beginnen!

 Voor de eerset stap heb je nodig: Het bakje met lauw water, een handdoek, scrub, een bruisbal en een tool om vuil onder je nagels weg te halen.
Je haalt een stukje van de bruisbal af en laat die in het bakje vallen. Als het balletje begint te bruisen doe je je handen erin om ze een beetje schoon te weken, dit doe je ongeveer 5 minuten. Dan pak je de scrub en scrub je de bovenkant van je handen en dan spoel je de scrub af in het bakje met water. Dan droog je je handen af en kan je het bakje wegzetten want die heb je verder niet meer nodig. Dan pak je het 'schrapertje' en een tissue (of de handdoek?) en haal je het vuil onder je nagels vandaan. Bij ieder nagel maak je het schrapertje schoon.

Voor de volgende stap heb je nodig: Een hydraterende handcrème, een bokkenpootje en een nagelriemolie.

Eerst doe je lekker veel créme op je handen er verdeel je hebt goed, dit laat je even intrekken. Dan pak je de nagelriem olie en doe je (zoals de foto hierboven) de olie over je nagelriemen en ga je dit licht in masseren. Als je nagelriemen zacht zijn pak je een bokkenpootje om je nagelriemen voorzichtig terug te duwen, dit doe je om de groei van je nagels te bevorderen.
 Voor deze stap heb je een nagelvijl nodig en een polijstvijl of polijstblok.
Deze stap hoeft niet uitgevoerd te worden het licht eraan of je nagels bij gevijlt moeten worden. Je vijlt je nagels dus bij met een vijl dit kan een glasvijl zijn of een plasticvijl dat maakt niet uit. En om je nagels 'te dichten' of 'af te sluiten' gebruik je een polijstvijl en volg je de stappen die op de vijl vermeld staan. 

Voor de volgende stap heb je een verzorgend product zoals, een olie of een gel nodig, en als je het wil een nagelverhardner. Dit gebruik je om je nagels sterker te maken en om er voor te zorgen dat ze sneller groeien.

Zelf breng ik de hydraterende nail gel aan, hier heb ik ook een review over geschreven en ik breng de nailner aan dat is een nagelverhardner in een stiftvorm. De gel breng ik aan zoals ik nagellak aanbreng en laat ik intrekken en met de nailner 'kleur' ik mijn nagels gewoon in.

Eventueel zou je een kleur nagellak aan kunnen brengen maar zorg er dan voor dat je bascoat gebruikt (de basis) en dan de lak en sluit je nagellak met een topcoat (doorzichtige nagellak) af. Zelf kies ik er voor om niks op mijn nagels te doen.

Op de foto hierboven zie je het resultaat. Alle producten zijn in me nagels getrokken en ze zien er gezonder uit dan eerst. Zoals je ziet heb ik mijn nagels kort gevijlt omdat er twee nagels waren afgebroken helaas...

Dit was het artikel, een lang artikel, maar ik hoop dat jullie het interessant vonden! Als je een review wil over één van de producten moet je me dat maar even laten weten en ik zal zien wat ik voor jullie kan doen! Hoe ziet jou manicure eruit? Hoe vaak doe jij een manicure?


Liefs Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten