22 september 2011

Ziekte!


Hee lieve meiden,
Ziekte, dan kan ons zomaar treffen, en vaak ook nog op de vervelendste momenten! En ziek zijn we allemaal wel een keertje. Met dat probleem zit ik ook op dit moment; hoofdpijn, buikpijn, keelpijn en ga zo maar door. Een griepje? Maar hoe kun je nou snel weer beter worden, of je beter voelen? Hier wat tips!




- De eerste en erg belangrijke tip is dat je veel rust nodig hebt. Ga dus lekker vroeg naar bed zodat je een lange nacht kan maken, en blijf niet voor de tv hangen omdat die ene tv serie toch zoo leuk is! Je kan hem later die dag wel op uitzending gemist kijken!

- Ook is het goed om wat meer vitamientjes binnen te krijgen. Dit helpt namelijk om tegen het virus te 'strijden' dus pers een dikke sinaasappel uit of maak een fruitsalade, smullen maar!


- Dan heb ik een tip die speciaal voor buikpijn is. Er zit namelijk een middeltje in cola die er voor zorgt dat je buikpijn over gaat of verminderd. Ik dacht eerst wat een onzin, maar toen ik een glas cola op had voelde ik me toch weer een klein beetje beter! Wat ook lekker is, is om een lekkere warme kruik tegen je buik aan te houden.

-  Als je hoofdpijn hebt of je zweterig voelt vind je het lekker om af te koelen maar het is niet gezond om bijvoorbeeld een koude douche te nemen. Wat je wel kan doen is een washandje nat maken met koud water en dit op je voorhoofd leggen, je koelt er van af en je hoofdpijn neem af.


- En als laatste, positieve energie. Als jij alleen maar gaat denken van ooh ik ben zo ziek en ooh ik voel me niet goed kun je je ook echt slechter gaan voelen. Als je gewoon gaat denken van als ik lekker ga liggen en uitrust word ik vast weer beter of als je dingen gaat doen die je afleiden gaat het vast stukken beter!

Ik hoop dat jullie dit een beetje een leuk artikel vonden. Heb jij zelf ook nog een gouden tip die jij gebruikt als je je niet zo lekker voelt? Laat hem hieronder achter in de reacties!

Liefs Rachel

2 opmerkingen:

  1. Een fruitsalade is echt super lekker! Vers sinaasappel sap of jus de orange vind ik ook heerlijk, goede tips meis ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet ziek maar verkouden. pff, mijn stem is helemaal raar en liters snot komen uit mn neus.(sorry ik moest het gewoon zeggen)

    BeantwoordenVerwijderen