01 september 2011

Groententuintje!


Hee lieve meiden,
Vandaag even iets heel anders dan beauty namelijk groente! Mijn moeder en ik vinden het allebei leuk om af en toe wel eens iets in de tuin te doen. Toen hebben we samen een beetje een groententuintje gemaakt... Nou ja mijn moeder heeft alles netjes in de tuin gezet en ik help met verzorgen laat ik het zo maar noemen!









We hebben onder andere een komkommer plant waar we al ongeveer 5 รก 6 komkommer vanaf hebben gehaald die echt heerlijk waren en we hebben 2 tomaten planten. 1 met cherrytomaatjes (kleine snoeptomaatjes) en 1 met grote trostomaten. Ik houd erg veel van cherrytomaatjes en die worden bji ons ook vel gegeten en de trostomaten zijn ook heerlijk voor tomatensoep of voor in de salade!



Ook hebben we aan het tuinhek 3 bakken hangen met een aantal groenten. In de bovenste bak zit spruitkool oftewel spruitjes. De bak daaronder zit paksoi, een groente die ik helemaal niet ken en ik heb ook geen idee of ik het goed schrijf  maar volgens mijn moeder aten we dit vroeger wel eens in stampotvorm... En in de 3e bak zitten 4 verschillende soorten sla, die waren echt heerlijk!


Aan de andere kant van de tuin hebben we ook nog een aantal bakken staan. Er staat 1 bak met bonenplantjes, en er staan 3 bakken met sierplanten die we dan over kunnen potten in de tuin. Ook staat er een klein groen bakje met boetenkool en prei, dat helaas mislukte. En aan het hek hangen nog chinese kool die de slakken erg lekker vonden en mini krop slaatjes die erg lekker waren!

Dit was even iets anders dan beauty! Vinden jullie zulke dingen leuk? En wat vind jij van groente, eet je het veel, vind je het lekker?

Liefs Rachel

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk origineel artikel! Wij verbouwen ook zelf groenten :) wij hebben in de tuin broccoli, wasbonen, wortels, suikermais, doordragende aardbeien plantjes, spinazie en tomaten.
    Leuk is dat als je zelf verbouwde groenten op je bord hebt liggen. Geeft veel voldoening vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets zo fijn als het kunnen eten van verse groenten en fruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat leuk! Dat deed ik vroeger ook met mijn moeder. ;D Alleen het lukte mij nooit, die wortels waren nooit groter dan twee cm. :')

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Cynthia: Wortels hebben wij nog niet geprobeerd dat lijkt me inderdaad wel erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen