13 september 2011

BB Cream!

 

Hee lieve meiden,
BB cream is een veel besproken onderwerp op meerdere beautyblogs, maar ook ik wil het er even over hebben aangezien ik er zelf heel er nieuwsgierig naar was, dus als jij ook wil weten wat BB cream is moet je even verder kijken.




BB Cream, dat eigenlijk voluit Blemish Balm Cream heet, was sinds kort nog helemaal niet bekend in Nederland. In Azië is het al veel langer bekend en dit is eigenlijk over gewaaid naar Europa, Amerika en andere delen van de wereld.  Doordat het is 'overgewaaid' uit Azië denken veel mensen dat de BB creams ook uit Azie komen, wat niet waar is! BB Creams werden voor het eerst gemaakt in Duitsland. Duitse chirurgen schreven deze cream, als 'medicijn', voor na een laserbehandeling. Door de verzorgende crème kon de huid herstellen en door de kleur werd de huid meteen gecamoufleerd.


De BB creams zijn zo populair omdat het eigenlijk twee dingen tegelijk doet voor je huid: Je huid verzorgen en camoufleren, een egale teint geven dus. En dan hoor ik je denken: Dat is toch precies hetzelfde als een gewone getinte dagcrème?  Dat is niet waar, een getinte dagcrème is voornamelijk een dagcrème met een vleugje foundation. Een BB cream heeft meer verzorgende eigenschappen: Er zin SPF in, verzorgd je huid en dekt veel beter. Het zou zelfs acne tegen gaan, pigmentvlekken verminderen en huidveroudering tegengaan.

 
Doordat ik zoveel informatie heb opgezocht en op zoek ben gegaan ben ik zelf heel erg geïnteresseerd geraakt naar een BB cream. Helaas zijn ze nu alleen nog maar online te koop maar binnenkort komt er een BB cream in de winkels die Garnier ontwikkeld heeft, dus ik ben benieuwd! 

Dit was even wat informatie. Wat denk jij, is een BB Cream iets voor jou? En ga jij die van Garnier aanschaffen? Of heb je al ervaring met een BB Cream?

Liefs Rachel

3 opmerkingen:

  1. Handig artikel. Ik heb geen BB cream maar ik zou het wel eens willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schrijf toevallig vandaag een stukje over BB creams, het is echt helemaal in! Ik heb die van Garnier liggen, maar ik denk dat ie toch iets te licht is voor mij. Moet hem nog proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Peggy: Oeeh die wil ik graag, hoe kan het dat jij hem al hebt? Opgestuurd gekregen? Ik wil hem zeker weten kopen ":P

    BeantwoordenVerwijderen