20 augustus 2011

Maakt make - up een model model?

 

Hee lieve meiden,
Misschien een beetje een rare titel maar ik was laatst aan het googelen en toen kwam ik een soort gelijke zin tegen... Zorgt make - up er eigenlijk voor dat modellen 'mooie' modellen worden of zijn? Ben je nieuwsgierig of snap je het niet helemaal? Lees dan snel even verder!




Ik heb dit artikel gebasseerd op een klein stukje dat ik ergens las op het internet:

'Sinds mensengeheugenis zijn er vrouwen geweest die model stonden voor de schoonheid. In ieder geval de schoonheid die in de tijdsgeest paste. Regelmatig staat de modellenwereld onder druk omdat het niet een representatief beeld zou geven van de vrouw op de straathoek. En dat klopt natuurlijk. Maar het is iets waar we zelf om vragen, we kunnen niet zonder het ideaal.'

Een poosje geleden heeft Louis vuitton foto's vrijgegeven van een aantal modellen zonder make - up. Op deze foto's is te zien dat hun 'ideaal' (wat je net las) aan diggelen is gevallen. Maar is dat zo erg? Op de foto’s zien we vrouwen die, zoals wij (andere vrouwen ), ook problemen hebben met oneffenheden. In plaats ze te bekritiseren is het misschien een idee om ons te realiseren dat het ideaal eigenlijk veel dichter bij is dan we denken.


Adriana Lima

Caroline Trentini

Karolina Kurkova

Coco Rocha

Jessica Stam

Laetitia Casta

Lara Stone

Lily Donaldson

Maria Carla Boscono


Dit was een artikel over even wat anders dan beauty! Wat vinden jullie van zulke artikelen? Moet ik ze vaker posten of mogen ze gewoon wegblijven? Laat het me even weten!

Liefs Rachel

5 opmerkingen:

  1. Goh. Make-up en vooral ook tegenwoordig photoshopt maakt een model...nog mooier! Zo zie ik het. je hebt sowieso als model bepaalde kenmerken nodig in je gezicht, een super lelijk meisje zal het niet maken! Tenzij dat net de trend is, maar dan is het zo weel over...want dat is dan een hype.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind er maar 2 echte natural beauties, de rest vind ik allemaal mooier met make-up!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het zijn geen lelijke meisjes zonder make-up, maar ik vind het wel een opluchting om te zien dat ze ook niet helemaal perfect zijn haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk dit te zien meidd!:) Goed artikel gewoon! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind veel meiden er zonder make up ook prachtig uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen