07 augustus 2011

How - to: Oogschaduw maken



Hee lieve meiden,
Heb jij dat ook weleens? Die ene mooie oogschaduw valt zo PATS uit je handen op de grond, balen! Daarom ga ik jullie vandaag laten zien hoe je op een hele simpele en goedkope manier je oogschaduw weer kan maken!




Allereerst wat heb je nodig: Een bakje om de oogschaduw even in te doen, alcohol (70% of hoger), een lepeltje, een satéprikker, een stukje oud stof, en een voorwerp dat precies dezelfde grote is als jou oogschaduw.

Ik gebruik 70%

Allereerst ga je alle oogschaduw uit het pannetje halen waar het in zit en je doet dit in je mengbakje, daarna ga je het verkruimelen tot kleine stukjes door er met een satéprikker steeds in de prikken.

Als je dat hebt gedaan voeg je alchohol toe, voor mijn oogschaduw heb ik 2,5 theelepeltjes gebruik, het moet de dikte krijgen van een créme.

Dan meng je de alcohol samen met de oogschaduw zodat het een lekker papje word.

Je schept met het lepeltje alle oogschaduw uit het bakje terug in de vorm waar je de oogschaduw in wil hebben.

Ik vond het handig om met de bolle kant van de lepel de oogschaduw alvast een beetje plat te drukken, en dan vooral de kantjes.

Dan doe je het oude stukje stof om het voorwerp, de stof moet oud zijn want word daarna weggegooit. Welke structuur je stof heeft zo'n structuur word je oogschaduw ook dus als je stof een printje heeft krijgt je oogschaduw dat ook.

Wat je dan doet is het voorwerp met de stof op de oogschaduw drukken, dit noemen we ook wel pressen. Dit laat je 2 - 3 uurtjes staan en je oogschaduw is hard! Ik heb voordat ik heb ging gebruiken voor de zekerheid nog een nachtje extra laten staan.  





Nou dit was het alweer. Denk je dat je door dit artikel je kapotte product weer kan maken? Laat je het me even weten of het gelukt is?

Liefs Rachel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten