29 mei 2012

Copycat, kwasten gejat en mishandelde nagels.


Hee lieve meiden,
Vandaag ga ik starten met een nieuwe reeks artikelen op mijn site. Een artikel waar beauty is terug komt maar ook een groot persoonlijk deel. Ik ga namelijk wat vertellen over dingen die mij op dit moment bezig houden, leuke en fijne dingen maar ook vervelende en teleurstellende dingen. Lees maar mee.




Een copycat, in de beautyblog wereld worden ze gehaat. Artikelen jatten, overtypen of foto's overnemen zonder toestemming of bronvermelding is gewoon not done. En ja, ook ik word 'na - geaapt' Helaas zijn er meiden die het leuk vinden om hun artikel indeling, manier van foto's, manier van schrijven en manier van video's maken van mij over te nemen. Eigenlijk moet ik dit zien als een grote eer, maar als ik dan een reactie zie staan van 'ik vind het leuk op de manier hoe je schrijft' bij iemand anders, terwijl het eigenlijk van mij is, kan ik dat moeilijk als een compliment zien. Jammer maar helaas, ik ga gewoon vrolijk verder met mijn passie delen naar de rest van de wereld, en laat me niet tegenhouden.


Zoals een aantal van jullie weten ben ik laatst voor 5 dagen op vakantie geweest. Genieten was dat, zwemmen, zonnen, ijsjes eten en vooral; uitrusten! Maar wat bij mij ook in de rust stand stond waren mijn hersenen, ik heb namelijk bijna al mijn make up kwasten op vakantie laten liggen. Kwasten van The Body Shop, Essence, Gosh, Sephora, Catrice en Hema. En dat waren van foundation kwasten tot oogschaduw - en poeder kwasten. Heel erg jammer. De volgende aankopen waar ik in ga investeren zullen dan ook kwasten zijn. Tips zijn welkom: Kortom ik moet een compleet nieuwe kwasten stash kopen...


En als laatste onderwerp: Mijn nagels. Ik kan mijn nagels lang laten groeien, met mooie witte tips en gezonde nagelriemen. Maar ik ben er simpelweg gewoon te lui voor. Iedere keer gooi ik er weer 3 lagen nagellak op en vergeet ik mijn handen en nagels te verzorgen met een olie of een crème. Het ziet er minder mooi uit en ik heb mezelf er alleen maar mee.

Aan deze dingen wil ik de komende 2/3 weken gaan werken. Deze artikelen, zijn zoals je wel kunt zien, gewoon achter 1 door getypt en dus zal de zins opbouw en alle spelling misschien niet altijd even goed zijn, maar ik mijn persoonlijke leven ben ik ook niet perfect, dus neem het maar met een korreltje zout ;)

Liefs Rachel

3 opmerkingen:

  1. aw wat vervelend zeg. laatst kwam ik ook een site tegen die gewoon een heel artikel van me had gekopieerd. ik kan er echt niet tegen, maarja. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend. Ik herken het zelf ook, en dan vooral van persoonlijke artikels en artikels met een wat diepere gedachte. Heel irritant..
    Vervelend van je kwasten! Als ik je een tip mag geven, Zoeva kwasten zijn heel fijn!
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf een blog: http://do--it--by--yourself.blogspot.com/
    Ze is eigenlijk niet zo bekend. Maar ik gebruik ook wel ideetjes van andere blogs maar ik verander de teksten en zet er bij dat ik het van die blog dan heb. En als die mensen van die blog dat niet willen haal ik het er af.

    XxX
    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen