26 maart 2012

Beautyproblems: Gespleten haarpunten #3

 

Hee lieve meiden,
Een paar weken geleden heb ik al twee van dit soort artikelen online gegooid, en bij allebei de artikelen werd gevraagd wanneer de volgende online kwam. Ik heb besloten om het vandaag te hebben over gespleten haar punten. Als je benieuwd bent moet je even verder lezen.

Voordat ik dit artikel begin is het misschien wel makkelijk om even uit te leggen wat gespleten haar punten zijn en hoe je ze kunt herkennen. Een gespleten haar punt is eigenlijk een haar die aan de onderkant niet uit 1 haar bestaat maar uit 2 of meerdere, je haar is gespleten. Je kunt ze dus herkennen aan het feit dat ze gespleten zijn, maar ook als je haar heel dood of droog is kan dit komen door gespleten haarpunten.

 

Gespleten haar punten zijn amper te vermijden, je kan ze al heel makkelijk krijgen bijvoorbeeld al je je haar:
Stijlt, krult en föhnt: Je haar word heel erg droog van de warmte, gebruik daarom ook altijd een hitte beschermer voor je haar.
Verft, borstelt en het gebruike van haar accessoires: Je haar schubben zijn erg gevoelig en door het dragen en verven beschadig je je haar schubben.
Droog haar/hoofdhuid en lang haar: Als je lang haar hebt krijgt je haar veel 'stootjes' je haar kan dit niet allemaal opvangen, en als je haar droog is of je hoofdhuid splijt je haar ook veel makkelijker.  

 

Je kunt gespleten punten niet voorkomen maar er wel voor zorgen dat ze lang 'wegblijven'. Natuurlijk is het heel belangrijk dat je je haar goed verzorgd en het niet mishandeld (nat haar borstelen, stijlen als je haar nat is, iedere week verven) ik heb er een aantal manieren die ik zelf gebruik en graag wil delen.

 

Een van de meest makkelijkste manieren is door het gebruiken van serum. Serum is een vettige olieachtige vloeistof die je haar van de binnenkant kracht geeft en verzorgd en van de buitenkant een mooie glans geeft. Ook is dit een prima hitte beschermer en zorgt het meestal voor minder pluizig haar. Ook kun je een haarmasker gebruiken, eigenlijk is dit een luxe conditioner die je haar super goed verzorgt en voedt. 

 

Ook een hele simpele manier om je puntjes niet te krijgen, of eruit te halen is naar de kapper te gaan. Als je op tijd naar de kapper gaat en gewoon simpel je puntjes bij laat knippen zorg je ervoor dat je haar gezond blijft. Want aan lang haar met dode en gespleten punten zit niemand te wachten.

 

En dan nog een manier die denk ik niet heel veel mensen kennen. De simpele, welbekende Nivea creme in je haar punten smeren. Ik las dit een hele poos geleden in een tijdschrift en ben het gaan proberen, het werkt echt super goed de creme doet echt wonderen voor mijn punten. Wel belangrijk dat je je haar goed uitwast als je dit gebruikt, alleen met shampoo niet met conditioner. 

Dit was mijn artikel met tips en informatie. Als je nog vragen hebt zijn die welkom bij de comments, ik zal ze zo snel mogelijk beantwoorden.

Liefs Rachel

Let op: Dit artikel heb ik zelf geschreven met informatie uit bladen en van internet, als je bepaalde dingen wil overnemen zou ik het graag willen als je dit eerst vraagt of aangeeft.  

2 opmerkingen:

  1. Wat een handig artikel, veel dingen die er in stonden wist ik nog niet!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je nivea op je haar doet, wordt het dan niet terug vettig? Ik vroeg me dat even af..

    BeantwoordenVerwijderen